BÜYÜK DESTAN



Ben, Altay dağlarından koparak geldim
Yüreğimde Türkistan’dan bin bir nakış var.
Çok şükür aslım da, neslim de belli
Türk’üm, Müslüman’ım o dağlar kadar.

Dokuz tuğ taşıdım ben, dokuz davula vurdum
Dokuz evliya gücüyle yürüdüm geldim
Büyüdü benimle mübarek yurdum
Ebet-müddet devleti ben kurdum.

Nevruz toylarımızda ateşler tutuşturdum
Orhun’dan, Seyhun’dan, Ceyhun’dan geçtim
Yol gösterdi bana kükreyerek Bozkurt’um
Atımla hep yan yana, gözelerden su içtim
Baykal’da çimdim ben, Hazar denizinde de
Toprağıma bağdaş kurup oturdum.

Ben Türkmen’im, Özbek’im, Kazak’ım Kırgız’ım ben
Azerbaycan Türkleriyle aynı kandanım.
Kıpçaklar’ı, Uygurlar’ı aşkla duyanlardanım
Ben ki Tatarlar’dan, Gagavuzlar’dan
Çuvaşlar’dan, Başkurtlar’dan, Oğuzlar’danım.

İşte Bilge Tonyukuk, Kül Tigin, Bilge Kağan
Hepsi biribirinden daha mübarek
Süzme asaletimin nurdan kefili…
İşte Dede Korkut, kaftanı ipek
Soyumun sopumun bin yıllık dili.

Hunlar’dan, Göktürkler’den alıp getirdim
İpek ipliğimi, altın tığımı
Mintanıma minyatürler işledim durdum.
Selçuklu çinisine, gönül mührümü vurdum.
Osmanlı ebrusuyla süsledim yastığımı
Mustafa Kemal’lerle yeni baştan doğruldum
Kim demiş ben yetmiş beş yaşındayım?

Yavuz Bülent BAKİLER

Yorumlar