Beyim / Selma TÜRKYILMAZ

BEYİM Kozanoğluyum ben bakmam ardına Askerlerim korku salar orduna Postunu sererim ahi yurduna Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Çapanoğlu adım Bozak'da ilim Yozgat Sürmeli yi döktürür dilim Akdağ Karahisar Behremşah elim Ben Bozok beyiyim bil Kozanoğlu. Herkteki üzümü eylemem koruk Erciyes dağına açarım karık Ayağımda çarık kefenim sarık Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Hakan-i senedi halka duyurdum Yaban ellerine emir buyurdum Sofra kurup alayını doyurdum Ben Bozok beyiyim bil Kozanoğlu. Koca nallım şanla cirit uçurur Atlarını pusu kurup kaçırır Kan kusturur seni burdan göçürür Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Kaşık sürmem ekmeğine aşına Çalıyı dolanır basmam taşına Acımam zalimin hiç gözyaşına Ben Bozok beyiyim bil Kozanoğlu. Söbüc Ovasından dem çekemem ben Har edip gür edip kan dökemem ben Düzeni bozana diz bükemem ben Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Kılıçı kuşanır dağlar aşarım Obamla el ele mutlu yaşarım Bana kafa tutan boya şaşarım Ben Bozok beyiyim bil Kozanoğlu. Kerpiç evlerinden kesilir duman Uykuların kaçar geçermi zaman İpini gererim demeden aman Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Bozkırında koyun kuzu beslerim Islık çalar köpeğini seslerim Sarayını al kan ile süslerim Ben Bozok beyiyim bil Kozanoğlu. Hak hukuk gözeten başlara taçken Aşiretler adalete muhtaçken Dünya zindan olur komşumuz açken Ben Avşar beyiyim bil Çapanoğlu. Bu cennet vatana mizan gerekir Oymağına kural izan gerekir Düz yolda şaşana kızan gerekir Ben Bozok beyiyim bil Kozanağlu. Sözünü kes laf etme şanıma Yaptığın zulüm tak etti canıma Yalan beyanlarla gelme yanıma Ben Bozok beyiyim bil Çapanoğlu. Sipahın baş eğip sözünü tutmaz Bağladığın öküz kapında yatmaz Verdiğim öğütler sana kar etmez Ben Avşar beyiyim bil Kozanoğlu. SELMA TÜRKYILMAZ

Yorumlar

Unknown dedi ki…
çok güzel dizeler yüreğinize sağlık üstadım kaleminiz daim olsun